Employer Branding, wat is het en hoe pas ik het toe.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Handshake Business Men websiteboost

Het belang van Employer Branding. Wij weten als geen ander hoe moeilijk het nu voor je is om goed gekwalificeerd en getalenteerd personeel te vinden. Ze zijn er wel, alleen ze werken nu ergens anders. Maar hoe krijg je nu die mensen bij jou aan tafel?

Nou, in ieder geval niet als je wervingsmethoden uit 2008 gebruikt. Veel bedrijven spenderen nog steeds veel geld aan weinig succesvolle offline wervingsacties (krantenadvertenties, flyers uitdelen) terwijl de huidige werkende generatie online leeft en leest. Verder worden veelal sleetse jobboards ingezet. Het gevolg: talloze sollicitaties van kandidaten waarvan je niet overtuigd bent, eigenlijk niet wilt maar waardoor je noodgedwongen maar een compromis maakt met je harde eisen en wensen. Bij gebrek aan beter.

Maar hoe werf je nou die mensen die bij jou in het bedrijf het verschil gaan maken, talent en relevante ervaring hebben, die met een intrinsieke motivatie je team komen versterken en waarmee je dus de toekomst in kunt?

Maar hoe werf je nou die mensen die bij jou in het bedrijf het verschil gaan maken?

Employer Branding

Wat is employer branding?

Employer branding betekent niets meer dan het vermarkten van het aantrekkelijke en authentieke werkgeverschap van jouw bedrijf, zodat potentiële, vaak schaarse, mensen je ineens wél zien staan op de arbeidsmarkt, zich in jouw bedrijf en cultuur herkennen en daarom best eens willen komen praten.

Moeilijk om mensen te vinden? Nou ga er maar vanuit dat de meesten je niet eens kennen.

Daar kun je echter vrij snel verandering in brengen. En wel door al je recruitment activiteiten zonder uitzondering te koppelen aan een ijzersterke branding van je unieke en aantrekkelijke werkgeverschap; employer branding dus.

Hoe pas je Employer branding toe?

Bijvoorbeeld door je vacatures te voorzien van een korte video waarin je als potentiële sollicitant letterlijk beeld en geluid bij jullie bedrijf en werkgeverschap krijgt. Letterlijk een kijkje in je keuken dus. Andere manieren om beter zichtbaar te zijn is actief worden op social media, bloggen, vloggen en aan ‘storytelling’ doen (waargebeurde verhalen, anekdotes naar buiten brengen en je bedrijf daarmee ‘menselijk’ maken). Mensen willen mensen zien! Zet je bedrijf en mensen letterlijk in the picture!

Employer branding, about time!

Als je al bedrijf je continuïteit wilt waarborgen, laat staan wilt groeien, dan is de hoogste tijd om aan de slag te gaan. Lastig? Nee hoor, je hoeft het wiel namelijk niet opnieuw uit te vinden. Met de juiste aanpak kun je snel up and running zijn.

Wil jij je meer weten over het versterken van je Employer Brand? bel +31 521 700251 of mail naar info@websiteboost.nl en we helpen je graag verder!

Wil je deze blog delen?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Jeffrey Schoo

Jeffrey Schoo

Volg ons!

Laatste commercial

Wil je weten wanneer er een nieuwe post van websiteboost online staat?

Doe nu de WebsiteCheck